کنیتکس نما

اجرای کنیتکس برای ساختمان

محققان با استفاده از فرآورده ها و ترکیبات شیمیایی توانستند در زمینه رنگ‌ های ساختمانی تنوع و گوناگونی ایجاد کنند. کنیتکس از جمله رنگ‌‌های ساختمانی بوده که پایه شیمیایی دارد. نقشان معمار برای جلوه دادن دیوارهای بیرونی ساختمان و یکدست کردن نما از این رنگ استفاده می‌ کنند. در واقع این رنگ را می‌توان پوششی گسترده برای دیواره‌ها در نظر گرفت که باعث افزایش عمر دیوار و استحکام آن در برابر عوامل محیطی نظیر باران، رطوبت، گرما و سرمای بیش‌ ازحد هوا می‌ شود. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی اجرای کنیتکس برای ساختمان بپردازیم. قبل‌ از آن هر بحث، تعریفی از رنگ کنتیکس ارایه می دهیم. سپس به بیان قیمت این رنگ و یا نمونه کارهایی که با استفاده از رنگ کنیتکس در دنیای واقعی انجام شده خواهیم پرداخت. سپس نحوه اجرای این نما به‌طور کامل توضیح داده خواهد شد.

رنگ کنیتکس چیست؟

کنیتکس پوششی هست که پرلیت، پنبه نسوز و رزین از ترکیبات اصلی آن به شمار می رود. بیش از نیم قرن از ساخت این لایه پوششی رنگی می گذرد و سازندگان بناهای مختلف به عنوان یک متریال کارآمد از آن در جهت ساخت بهتر نما و دیزاین آن استفاده نموده اند. کنتیکس علاوه بر افزودن زیبایی به سازه و باز کردن دست معمار برای نماکاری با رنگ های  متنوع باعث بالا رفتن کیفیت ساخت و افزایش قدرت بنا در مواجه با بحران های مختلف می شود.

 کنیتکس، رنگی نرم نیست بلکه جزء رنگ های زبر محسوب می شود. رنگی که درون خود حاوی دانه ریزهای زبر مانندی هست. این ویژگی کنیتکس باعث شده نتوان در دیوارهای داخلی ساختمان آن را به کار گرفت. عموما صیقلی بودن دیوارهای درون بر اساس دلایل متنوع اهمیت زیادی دارد و کنتیکس نمی تواند سطح صافی ایجاد کند در نتیجه بیشترین کاربرد آن دیواره های خارجی ساختمان است. ضخامت بالای رنگ کنیتکس باعث شده در اجرای کنیتکس برای ساختمان، محدودیت اقلیمی وجود نداشته باشد. همانطور که می توان در قاره سرد اروپا از این دیوار پوش استفاده نمود و نگران یخبندان و دمای زیر صفر نبود می توان در هوای گرم و خشک قاره آفریقا یا کشورهای گرم کره زمین نیز آن را به کار برد و نگران تاثیر مخرب نور خورشید برای خراب کردن آن نبود. بنابراین کنیتکس را می توان یک رنگ جهانی به حساب آورد رنگی که در هر کشوری امکان استفاده از آن وجود داشته است. کنتیکس بیش از حد چسبنده هست‌. بنابراین، با کار کردن آن بر روی دیوار می توانید فیکس شدن آن را مشاهده نمایید.

کنیتکس نما

اجرای کینتکس در نمای ساختمان ، ویلا ، کارخانه و ...

برای مشاوره رایگان و درخواست پروژه روی شماره زیر کلیک نمایید
09123859271

قیمت کنیتکس نمای ساختمان

هنگام اجرای کنیتکس برای ساختمان اگر دغدغه قیمت آن را دارید باید بدانید که قیمت کنیتکس نمای ساختمان در گام نخست به جنس رنگ انتخابی بستگی دارد. کنیتکسی که از نوع لاستیکی هست قیمت پایین تری نسبت به کنیتکس روغنی و آکرولیک خواهد داشت. کنیتکس های لاستیکی به همراه هزینه اجرای آن را می توان متری ۵۰ هزار تومان در نظر گرفت. از طرف دیگر اگر انتخاب شما کنیتکس آکرولیک باشد باید بیست هزار تومان بیشتر هزینه کرده و برای هر متر مربع مبلغی معادل هفتاد هزار تومان در نظر بگیرید.

 البته مزیت هایی که رنگ آکرولیک دارد می تواند پوشش دهنده هزینه های زیاد آن باشد. به این صورت که شما در ابتدا برای این کار هزینه های زیادی خرج می کنید ولی مطمعن هستید که تا سال های طولانی نمای شما به بازسازی و هزینه های جانبی نیاز ندارد. هزینه تعیین شده برای کنیتکس روغنی حد واسط دو نوع کنیتکس قبلی هست. می توان با مبالغی معادل ۶۰ هزار تومان در هر متر مربع نما ی ساختمان را با کنیتکس روغنی کار کرد.

نمونه کار کنیتکس

با توجه به گوناگونی رنگ کنیتکس نمونه کار کنیتکس نیز متفاوت است. مدل های متنوعی را می توان با کنیتکس به وجود آورد. به همین دلیل هم فروشندگان کنیتکس و هم ارائه دهندگان کنیتکس از کارهای قبلی که انجام داده اند عکس هایی تهیه می کنند تا از آن عکس ها به عنوان نمونه کار کنیتکس استفاده نمایند.

با توجه به این که مشتریان موقع مراجعه به یک سایت خدمات کنیتکس یا دفتر فیزیکی این مجموعه ها اولین چیزی که به دنبال آن هستند دیدن نمونه‌کار آن ها است داشتن یک آلبوم از کارهای صورت گرفته می تواند بسیار مهم‌ باشد. این آلبوم علاوه بر این که به مشتری در انتخاب طرح و رنگ‌ کمک‌ می کند می تواند کیفیت کاری بالای مجموعه ها را نیز  به نمایش بگذارد. از این رو، هر مرکزی چه مراکزی که به صورت مجازی و از طریق سایت فعالیت می کنند و چه مراکر حضوری برای کارهای خود کاتالوگی دارند.

اجرای کنیتکس برای ساختمان
اجرای کنیتکس برای ساختمان

نحوه اجرای نمای کنیتکس

قبل از اجرای کنیتکس برای ساختمان و نمای آن باید فعالیت هایی صورت بگیرد. اقدامات مورد نیاز در زیر بیان شده است:

۱- کار بر روی لایه سطح نما :

لازم است قبل از کار با کنیتکس حتما بر روی سطح نما فعالیت های مقدماتی صورت گیرد. انجام این فعالیت ها باعث می شود که کار کنیتکس به طرز صحیح تر و با کیفیت کامل تری انجام گیرد. نباید سطح نما هیچ انحرافی داشته باشد. در صورت هر نوع انحراف، کنیتکس بر روی نما به شکل مطلوبی اجرا نمی شود.

۲- زدون هر نوع رنگ بر روی نما :

ممکن است بر روی نما رنگ هایی از قبل وجود داشته باشد. مثلا معماران برای نما کاری تصمیم به استفاده از رنگ ها و متریال های دیگری گرفته باشند و مقداری کار کرده ولی منصرف شوند و بخواهند اجرای کنیتکس برای ساختمان را در دستور کار قرار دهند. به همین جهت، لازم است هر چه رنگ اضافی هست با یک ابزاری از روی نما جدا کرده و بعد از اطمینان از جداسازی کامل رنگ، شروع به کار با کنیتکس کنند.

۳- پاک کردن غبار ها و خاک های نما :

با توجه به این که نما بخش بیرونی ساختمان را شامل می شود. و بخش بیرونی در معرض آلودگی ها و غبارهای زیاد قرار دارد نمی توان کنیتکس را روی سطح نمایی که پر از آلودگی بوده انتقال و انتظار براقیت و کیفیت بالا داشت. باید با استفاده از یک پارچه تمیز یا یک برس، کاملا غبارزدایی نما انجام شده تا بتوان به راحتی عملیات انتقال کنیتکس را انجام داد.

۴- ترک گیری :

وقتی نمای ساختمان زده شد ممکن است عواملی باعث شوند که مصالح به کار رفته برای ساخت نما دچار ترک های ریز درشت شده باشد. به طور مثال، سرما و گرمای تابستان بر روی سیمان موجود درنما تاثیر گذاشته و ترک ایجاد شود. یا این که مصالح با ترکیبات موثر و کارآمد درست نشده و همین مورد خود زمینه ترک را فراهم کرده باشد. از این رو، وقتی قرار است که کنیتکس کار شود باید هر نوع ترک را با استفاده از  سیمان یا گچ به طور کامل پوشش داد. اگر پوشش ترک، صورت نگیرد رنگ کنیتکس وارد ترک ها شده و بخش زیادی از رنگ به هدر می رود. به علاوه، کیفیت کار نیز پایین خواهد آمد و اگر کنیتکس کار شود، ترک ها میان رنگ های کنیتکس قابل مشاهده هستند.

۵- آماده کردن کنیتکس :

اجرای کنیتکس برای ساختمان چه برای نما یا دیوارها، از قبل باید کارهای مربوط به آماده سازی آن به درستی صورت گیرد. ابتدا باید بر اساس نیاز به کنیتکس آن را تهیه نموده سپس ظرفی را آورده تا در آن کنیتکس را آماده کرد. حلال رنگ کنیتکس آب هست. از این رو، باید مقداری آب در کنار خود داشته باشید تا بتوانید کار را انجام دهید. علاوه بر آب به یک همزن بزرگ و قوی برای مخلوط کردن کنیتکس با آب نیاز بوده، همزنی که پره های تیزی داشته و با دوام بالا عملیات ادغام را انجام دهد.

کنیتکس را نباید به صورت مایع در آورد بلکه باید به گونه آن را آماده نمود که خمیری سیال شود. از این رو، نیاز هست که با همزن آن را ورز داد. بهتر است که از برخورد دست با این رنگ، خود داری شود. ترجیحا توصیه می شود که هنگام کار حتما از دستکش های مخصوص استفاده شود؛ زیرا ماده شیمیایی موجود در کنیتکس به پوست دست آسیب می رساند. باید یک پیستوله در اختیار داشته باشید تا از آن استفاده کرده و رنگ را به سطح رویی نمایی به شکل دلخواه خود انتقال دهید.

نکته ای که لازم به یادآوری دارد آن است که حتما از قرار دادن مواد آتشزا در نزدیک رنگ کنیتکس پرهیز کنید؛ زیرا در ترکیبات این رنگ ماده ای وجود داشته که اگر در مجاورت مواد آتشزا قرار گیرد مشتعل می شود.

اجرای کینتکس در نمای ساختمان ، ویلا ، کارخانه و ...

برای مشاوره رایگان و درخواست پروژه روی شماره زیر کلیک نمایید
09123859271

اجرای کنیتکس با غلطک

برای اجرای کنیتکس در ساختمان  با غلطک یا هر وسیله دیگری نیاز است مطابق آن چه که بیان شد ابتدا سطح نما کاملا از خاک پاک شود. سپس قسمت هایی که نیاز به تعمیر داشته بازسازی شود. در این روش رنگ به وسیله غلطک بر روی نما اجرا می شود.

از این رو، نیاز هست که سطوح زیر غلطک کاملا صاف بوده تا خللی در حرکت غلطک موقع چسباندن رنگ به وجود نیاید. برای انجام کنیتکس کاری با غلطک می توان سایز غلطک را بر اساس نوع کار و قسمت های مختلف نما تغییر داد. به طور مثال، برای قسمت های حاشیه نما و مکان هایی که تیز هست مثل نوک نما، نمی توان غلطک سایز درشت را انتخاب کرد.

غلطک کوچک بهترین گزینه برای پاشش رنگ کنیتکس در این بخش های نما است. مورد دیگر مربوط به پرز یا تارهای غلطک هست. بر اساس نوع رنگ کنیتکس غلطک ها انتخاب می شوند. به طور مثال، غلطک های پرز کوتا مناسب رنگ کنیتکس روغنی هستند در حالی که برای رنگ های آکرولیک می توان از غلطک هایی با پرز های بلند استفاده کرد. پرزهای بلند غلطک باعث می شود بتوان فضای بیشتری را بدون نیاز به قرار دادن مجدد غلطک درون ظرف کنیتکس رنگ آمیزی نمود. با توجه به این که کار تمیز در کنیتکس آن هست که غلطک بدون توقف، عملیات رنگ آمیزی را انجام دهد به همین دلیل این نوع غلطک اهمیت زیادی اثربخشی این روش دارد.

اجرای کنیتکس برای ساختمان

مزایای کنیتکس نما

رنگ کنیتکس و اجرای آن بر روی نما ایجاد کننده مزیت های فراوان برای نمای ساختمان خواهد بود. در زیر به صورت فهرست وار مزیت ها را ارایه می دهیم:

  • پوشاندن عیوب نما :  چنانچه درون دیوارها اشکالات معماری یا خطاهای کوچکی وجود داشته باشد با استفاده از کنیتیکس می توان آن ها را پوشش داد به گونه ای که نقایص به طور کامل محو شوند.
  • عدم نیاز به انجام فرآیند گچ کاری : گچ کاری از پر مخاطب ترین روش های پوششی در ساخت و ساز است. در واقع، گچ هم برای زیباسازی داخل ساختمان کاربرد داشته و هم بعضا برای زیباسازی خارجی از آن استفاده می کنند. اجرای کنیتکس برای ساختمان می تواند جایگزین مناسبی برای گچکاری قلمداد شود. کنیتکس خود نیز پوششی بوده که همانند گچ ایجاد کننده هماهنگی و یکدستی دیوار خواهد بود‌. وقتی از کنتیکس استفاده می شود دیگر نمی توان کارهای مربوط به گچ را بر روی آن انجام داد.
  • عایق بودن :  هنگامی که یک نما با کنیتکس پوشش داده می شود  در واقع علاوه بر این که به زیبا کردن نما کمک شده باید گفت نما نیز مجهز به یک عایق شده ک جلوی عبور صدا از آن گرفته می شود. به غیر از صدا، حرارت نیز نمی توان از کنیتکس به سمت داخل وارد شود. در واقع نسبت به حرارت نیز نفوذ ناپذیر می باشد.
  • مقرون به صرفه بودن :  کنیتکس نسبت به گچ و سنگ، متریال ارزان تری به حساب می آید. در نتیجه با هزینه کمتری می توان آن را تهیه و به اجرای آن پرداخت. علاوه بر هزینه پایین این محصول، هزینه اجرای آن بر روی نما نیز نسبت به سنگ کاری و گچ کاری کمتر خواهد بود.
  • دامنه متنوع رنگ : گچ تنها سفید بوده و می توان با استفاده از آن به خلق یک نمای سفید پرداخت. این در حالی است که کنیتکس طیف رنگی مختلفی دارد و می توان نما را به رنگ دلخواه خود در آورد.
  • بالا رفتن سرعت عمل :  زمانی که برای کار کردن کنیتکس بر روی نما نیاز بوده در مقایسه با گچ و سنگ کمتر است. در واقع یک نمای کنیتکسی سریع تر از نما با دیگر متریال ها به اتمام می رسد.
  • سنگین نبودن : کنیتکس ، رنگ حجیمی نیست که باعث سنگین شدن نما و بالا بردن خطر تخریب آن شود. یک رنگ سبک بوده که هیچ وزنی بر روی نما ایجاد نمی کند.

انواع رنگ کنیتکس

کنیتکس در یک نوع رنگ خلاصه نمی شود. با توجه به این که ساختمان ها با اهداف خاصی طراحی و ساخته می شوند کنیتکس نیز بر اساس نوع ساختمان باید انتخاب شود. به طور مثال  رنگ کنیتکس برای ساختمان های اداری با رنگ کنیتکس برای ساختمان های مسکونی متفاوت است. این تنوع رنگی کنیتکس را نشان می دهد. البته بر اساس مواد تشکیل دهنده کنیتکس می توان یک دسته بتدی کلی و اصولی تر برای آن تنظیم نمود:

  • کنیتکس پلاستیکی : همانطور که از نام این نوع کینتکس می توان دریافت در ساختار آن از پلاستیک به صورت فشرده استفاده شده است. با توجه به این که آب به راحتی می تواند در این نوع کنیتکس نفوذ کند نمی توان از آن دیوارهای خارجی را پوشش داد؛ زیرا دیوارهای خارجی در فصل زمستان در معرض باران شدید و در مناطق سرد کوهستانی در معرض برف شدید هستند. به علاوه رطوبت نیز به درون این نوع کنیتکس نفوذ می کند. عموما برای داخل ساختمان قسمت هایی که برای طراحی در نظر گرفته شده و قرار به کشیدن‌اشکالی بر روی آن هست، استفاده می شود. ویژگی برجسته دیگری  که این نوع کنیتکس در مقایسه با انواع دیگر دارد خشک شدن زود هنگام هست‌. استفاده کنندگان از این رنگ برای خشک شدن آن نیاز به گذراندن وقت زیادی ندارند.
  • کنیتکس آکرولیک : از پر کاربرترین نوع رنگ کنیتکس محسوب می شود. در  واقع، استفاده کنندگان از این رنگ کنیتکس عموما در پی خرید نوع آکرولیک آن هستند. مواد سازنده کنیتکس آکرولیک، متریال لاستیکی و متریال روغنی می باشد. به همین منظور در هر دو نوع دیوار می توان آن را به اجرا در آورد. هم می توان داخل ساختمان آن را کار نمود و هم‌می توان به استفاده از آن برای دیوارهای خارجی پرداخت. در واقع وجود روغن در این نوع رنگ باعث شده آب نتواند وارد رنگ شده و سبب پخش شدن و از هم گسیختگی این رنگ بر روی دیوار گردد. لاستیکی بودن نیز فرآیند خشک شدن رنگ را فراهم کرده است.
  • کنیتکس روغنی : یک رنگ روغنی ساختمان بوده که روغن ها رکن اصلی ایجاد کننده این کنیتکس می باشند. اصابت مواد شیمیایی یا برخورد مداوم با آب نمی تواند باعث ریختن این رنگ شود. از کنتیکس روغنی به دلیل قابلیت بالا و دوامی که دارد می توان برای محیط خارجی ساختمان استفاده کرد.

موارد مهم در رنگ آمیزی کنیتکس

اجرای کنیتکس برای ساختمان زمانی که با در نظر گرفتن نکات زیر همراه باشد پیامد های مطلوبی برای ساختمان شما خواهد داشت. عدم توجه به نکات مهم حین رنگ کاری کنیتکس باعث می شود خروجی  کار آن طور که باید نشود.

  • به اندازه بودن مواد برای ترکیب رنگ : برای این که رنگ کنیتکس به خوبی عمل کرده و باعث زیبایی بیشتر شود باید به ترکیب درست آن اهمیت داد. مواد لازم برای به وجود آمدن این رنگ را به اندازه و در مقدار متعادل انتخاب کنید. هر نوع افراط یا تفریط در ترکیب کردن می تواند بر روی کیفیت رنگ موثر باشد. از این رو، باید تاکید ویژه ای بر روی غلظت و رقیق بودن رنگ داشت.
  • کیفیت رنگ کنیتکس : حتما رنگ کنیتکسی که خریداری کرده اید باید درجه یک باشد. بنابراین بسیار مهم هست، شرکتی که برای خرید رنگ انتخاب نموده اید یک شرکت معتبر بوده که مشتریان قبلی از کنیتکس خریداری شده آن رضایت داشته باشند. چنانچه کیفیت رنگ کنیتکس پایین باشد بعد از مدتی که بر روی نما یا دیوار به کار گرفته شد می توانید متوجه بی کیفیت بودن آن شوید. عموما فقدان مرغوبیت رنگ کنیتکس از طریق پوسته پوسته شدن در یک زمان کوتاه خود را نشان می دهد. علاوه بر این، رنگ اولیه را نخواهد داشت و کدر شده یا این که به طور کامل رنگ آن تغییر می کند.
  • اطمینان از شرکت اجرا کننده کنیتکس : نباید بدون تحقیق به هر شرکتی جهت اجرای کنیتکس برای ساختمان مخصوصا بخش نما مراجعه کرد. بهترین کار این هست که اطلاعات خود را از شرکت ها بالا برده و با مقایسه آن ها و بررسی نظرات کاربران قبلی و میزان رضایتی که از کنیتکس کاری شرکت داشته اند آن را انتخاب کنید. چنانچه شرکتی مهارت کافی در این زمینه نداشته باشد نمی تواند به خوبی این رنگ را بر روی نما کار کند. هر چه تجربه افراد بیشتر بوده و کارهای بیشتری در این زمینه انجام داده باشند قطعا اعتماد به آن ها می تواند راحت تر شکل بگیرد.
  • توجه به دما : دما و فشار هوا از عناصر مهم دیگر در زمان اجرای کنیتکس هستند. بهتر است دما از ۳۰ درجه در زمان کار بیشتر نباشد. به علاوه، دمای رنگ کنیتکس نیز بهتر است که حدود بیست دو درجه باشد. چنانچه فشار هوا بالا باشد این امکان وجود خواهد داشت که موقع خروج رنگ از ابزار رنگ  پاش خللی به وجود آید.
  • انتخاب ابزار صحیح برای کار : ابزار باید بر اساس جنس رنگ کنیتکس انتخاب شود. رنگ های روغنی کنیتکس می توانند با ابزارهایی که پرزهای متوسطی دارند به خوبی بر روی سطح بنشینند در حالی که رنگ های کنیتکس آکرولیک به ابزاری با پرز بلند نیاز دارد.

قیمت هر متر مربع کنیتکس

 اجرا کنندگان رنگ کنیتکس در تعیین هزینه ها، متر مربع را اساس کار خود قرار می دهند. آن ها برای مشخص کردن مقدار دستمزد، مساحت کار شده را با متر محاسبه می کنند. نرخ هایی که هر شرکت بر روی خدمات رنگ کاری کنیتکس قرار می دهند با یکدیگر متفاوت است. گاهی مجموعه های ارایه دهنده این خدمت، تهیه رنگ کنیتکس را متحمل می شوند که در این شرایط، مبلغ پرداخت زیاد تر خواهد بود. چنانچه رنگ کنیتکس توسط کارفرما تهیه شود هزینه ای که برای هر متر مربع لحاظ می گردد بین ۱۵ هزار تومان تا ۲۵ هزار تومان خواهد بود. نرخ دستمزد این کار نسبت به خدمات مشابه بسیار مناسب بوده و با یک هزینه حداقلی می توان یک نمای زیبایی را خلق نمود. نمایی که با رنگ دلخواه شما مطابق داشته و سال های سال بر روی ساختمان شما بدون تغییر یا افت رنگ باقی می ماند.

.